Els Governs d'Espanya des de 1714 fins 2012, des de Felip V fins Franco (i ara Wert), han tractat a Catalunya com una colònia.
No ténen importància la nostra llengua, la nostra cultura ni la nostra història, però els nostres diners si. El propòsit de les colònies es ser expoliades en menor o major grau, menyspreant qualsevol signe identitari, tractant-lo com pintoresc.
Catalunya és la darrera colònia. Ja es van independitzar Cuba o Flandes, entre moltes altres, i nosaltres som els propers. Els processos d'independència sovint s'han resolt en guerra, i això és el que sembla buscar l'actual Govern de Madrid amb la seva imposició de dèficit i l'atac a l'ensenyament en català.
Serem lliures. Més pobres o més rics. Més vius o més morts, pero ho serem.
Ivan Prat i Gil
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada